söndag 6 januari 2013

Alla älskar E.T.

Bilder från filmen lånade jag från www.fanpop.com
....det gör även vår dotter Astrid, 1 1/2år gammal, trots hon var lite tveksam i början när hon träffade denna sympatiska utomjording allra första gången. E.T.-mjukisdjur i röd munckjacka är köpt på loppis av min alltid så vintage-vaksamma syster.
Jag minns när filmen hade sin premiär i början av 80-talet. Alla mina tre äldre syskon fick se den på bio medan jag fick stanna hemma med mamma. Snacka om bitterhet. Senare hyrde vi filmen på vhs, vilket gjorde mig glad så klart.
Den mindre version av mina The Extra-Terrestrials är en plastfigur i originalförpackning som vi hittade på en loppmarknad i Kentucky för några år sedan. Det är knappast någon raritet för under samma resa såg vi flera likadana. Jag förstår min dotters tveksamhet, figurens veck i magen är rätt så motbjudande och läskiga. Denna E.T. är trots allt en actionfigur. Trycker man på knappen i ryggen rör E.T. sitt huvudet och skakar sina armar. Jag är lite tveksam om han kan prata på riktigt, men det får jag veta först när öppnar förpackningen. Dvs aldrig. 

ps. Kolla denna sida av en riktig E.T.-fan. Kul, va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar