tisdag 1 januari 2013

Bästa julklapp `88

Så här såg julklappar ut 1988. Önskar jag hade sparat även förpackningarna.
År 1988 fick jag många julklappar som jag hade önskat mig. För en nioåring (som dessutom älskade leksaks-, miniatyr-, och plastmat) var årets hit ett Sindy Kitchen Cafe i pastellfärg och barstolar samt massa små tillbehör. Åj-åj-åj. Jag kunde laga frukost, supè och 80-talsmat som pizza med läsk för mina barbie-dockor. Annat typiskt för tiden var definitivt kökets vattenkokare, mikrovågsugn och tjock-tvn. På anslagstavlan kan man se saker som var viktiga för Sindy. Och tänk, på åttiotalet kunde Sindy dricka Bordeaux årgång 1978 helt öppet! Tufft.
Jag var även en hästtjej och älskade Barbies häst och ridset som jag fick samma jul. I mina lekar hette hästen Cinderella. Hon och Barbie var definitivt bästisar, BFF, best friends 4ever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar